Friday 2 November 2012

One Step Forward


Bismillahirrahmanirrahim..Dengan menyebut nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Salam semua,:~
Weeww, syukur Alhamdulillah terlaksana jua apa yang dikatakan niat untuk mencuba sesuatu yang baharu dalam hidup ni..ok, ejaan yg betul sebenonye ialah baharu, not baru..nak tau kenapa?..ye,sila cari sendiri.Anda mampu mengubahnya!!

tip:-kalo nak jawapan teliti n mendalam, rujuk bebudak yang amik major BM kat maktab..:)

Dalam hidup ni, mesti kita semua nak menjadi lebih baik dan terbaik. Betul tak?..Maka dengan ini, kita x bleh setakat bercakap je, sebaliknya harus disusuli dengan TINDAKAN!!..

Mesti ramai yang tertanya-tanya, dalam banyak-banyak perkara yang boleh dibuat kenapa saya harus memilih jalan ini kn2?..(ok fine, kalo x tertanya2 pn xpe)..haha..

Faktor utama saya memilih untuk berblog:

1.  Ya, inilah yang dinamakan sebagai kaedah pembelajaran berbentuk Eksplorasi/ Penerokaan maklumat!..hahaha..Saya sedang mengaplikasikannya!..yeahh..(masa mula2 buat akaun blog ni, jenuh gak nk faham..mcm ne nak post n segala bagai...ok, xyah nak gelak sngt...saya adalah budak baru belajar...=.=..tp,..Alhamdulillah, Allah permudahkan segala urusan.)

Firman Allah S.WT:
"Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu.." -surah Muhammad, ayat 7-


2. Bukan untuk mendapatkan publisiti dan salah satu tektik mempopularkan diri. TIDAK SAMA SEKALI.. Dengan berblog, saya harap kita dapat bersama-sama berkongsi ilmu.

Sabda Nabi Muhammad S.A.W. 
“apabila mati seseorang anak adam itu .. maka akan terhenti segala amalanya kecuali 3 perkara iaitu sedakah jariah, ilmu yang memberi guna , doa anak – anak yang soleh”

p/s: see??..nampak tak kelebihan di situ?..;)

3. Tempat saya meluangkan masa senggang dan cuti saya..Daripada tidak berbuat ape2, saya kira mencoret di blog adalah lebih baik..ye dak??..haha..Dapat juga memperbaiki dan mengembangkan ilmu penulisan yang memang dah lama berkarat. ...Allah PASTI tidak suka pada hamba-Nya yang membazir masa pada perkara yang sia-sia, kn2?..

Sekian dahulu dari saya. Takyah la post panjang-panjang, setakat tuk warm-up tangan ni cukup la..hewhehew..Wassalam.:)

Ok, full marks 6/6 in your hands. Sangat bagus!!..Isi, huraian, contoh sume ada..:)








2 comments: